Julkaistu
Asiakasturvallisuus on meidän kaikkien vastuulla
Asiakasturvallisuuden varmistamisen tulee olla kaikkien sosiaalihuollon palvelujen lähtökohta ja perusta. ISO pitää tärkeänä asiakas- ja potilasturvallisuuden edistämiseksi tehtävää työtä ja on siinä vahvasti mukana.
Tule Sinäkin mukaan kaikille avoimeen ja maksuttomaan No Harm -webinaariin 6.2.2025!
Webinaarin teemana ovat Sosiaalihuollon asiakasturvallisuuden pettämisen kustannukset.
- Järjestetäänkö iäkkäiden palvelut tarpeen vai rahan mukaan?
- Mikä on osattomuuden hinta?
- Miten sosiaaliturvamuutokset vaikuttavat väestötasolla lapsiperheiden köyhyyteen ja toimeentuloon?
Webinaariin osallistuminen ei vaadi ennakkoilmoittautumista. Katso webinaarin tarkempi ohjelma Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskuksen sivuilta, sivulla myös tilaisuuden Teams-linkki (linkki avautuu uuteen ikkunaan Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskuksen sivuille).
Hyödynnä työssäsi valmiita materiaaleja
ISOsta osallistuttiin asiakasturvallisuuskuvausten laadintaan sidosryhmien kommenttikierroksella.
Tutustu asiakasturvallisuuden kuvausten (linkki avautuu uuteen ikkunaan Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskuksen sivuille) kautta siihen, mitä asiakasturvallisuus tarkoittaa asiakkaan, ammattilaisen ja organisaation näkökulmista.
Tarkastele infograafista lapsen asiakasturvallisuuden osatekijöitä sosiaalihuollossa (linkki avautuu uuteen ikkunaan Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskuksen sivuille). Kuvauksia ja infograafia voidaan hyödyntää esimerkiksi osana johtamista, organisaatioiden laadunvalvontaa, henkilöstön perehdytystä ja koulutusta.
Osallistu työpajoihin ja vaikuta!
Uuden Asiakas- ja potilasturvallisuusstrategian valmistelu on käynnistynyt.
Työpajoja järjestetään seuraavista teemoista:
- Ikääntyneiden sosiaali- ja terveyspalvelut
- Lapsiperheiden sosiaali- ja terveyspalvelut
- Perusterveydenhuolto ja etä- ja digipalvelut
- Mielenterveys- ja päihdepalvelut
- Erikoissairaanhoito
- Turvallisuusjohtaminen
Lue lisää asiakas- ja potilasturvallisuuskeskuksen sivuilta strategian valmistelusta ja työpajoista (linkki avautuu uuteen ikkunaan Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskuksen sivuille). Asiakkaiden, omaisten ja sosiaalihuollon ammattilaisten äänellä on merkitystä. ISOsta osallistutaan strategian valmistelutyöhön, tulethan sinäkin mukaan!