Siirry pääsisältöön (Paina Enter)
Asiakasturvallisuus on meidän kaikkien vastuulla
-

Julkaistu

Asiakasturvallisuus on meidän kaikkien vastuulla

Asiakasturvallisuuden varmistamisen tulee olla kaikkien sosiaalihuollon palvelujen lähtökohta ja perusta. ISO pitää tärkeänä asiakas- ja potilasturvallisuuden edistämiseksi tehtävää työtä ja on siinä vahvasti mukana.

Tule Sinäkin mukaan kaikille avoimeen ja maksuttomaan No Harm -webinaariin 6.2.2025!

Webinaarin teemana ovat Sosiaalihuollon asiakasturvallisuuden pettämisen kustannukset.

  • Järjestetäänkö iäkkäiden palvelut tarpeen vai rahan mukaan?
  • Mikä on osattomuuden hinta?
  • Miten sosiaaliturvamuutokset vaikuttavat väestötasolla lapsiperheiden köyhyyteen ja toimeentuloon?

Webinaariin osallistuminen ei vaadi ennakkoilmoittautumista. Katso webinaarin tarkempi ohjelma Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskuksen sivuilta, sivulla myös tilaisuuden Teams-linkki (linkki avautuu uuteen ikkunaan Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskuksen sivuille).

Hyödynnä työssäsi valmiita materiaaleja

ISOsta osallistuttiin asiakasturvallisuuskuvausten laadintaan sidosryhmien kommenttikierroksella.

Tutustu asiakasturvallisuuden kuvausten (linkki avautuu uuteen ikkunaan Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskuksen sivuille) kautta siihen, mitä asiakasturvallisuus tarkoittaa asiakkaan, ammattilaisen ja organisaation näkökulmista.

Tarkastele infograafista lapsen asiakasturvallisuuden osatekijöitä sosiaalihuollossa (linkki avautuu uuteen ikkunaan Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskuksen sivuille). Kuvauksia ja infograafia voidaan hyödyntää esimerkiksi osana johtamista, organisaatioiden laadunvalvontaa, henkilöstön perehdytystä ja koulutusta.

Osallistu työpajoihin ja vaikuta!

Uuden Asiakas- ja potilasturvallisuusstrategian valmistelu on käynnistynyt.

Työpajoja järjestetään seuraavista teemoista:

  1. Ikääntyneiden sosiaali- ja terveyspalvelut
  2. Lapsiperheiden sosiaali- ja terveyspalvelut
  3. Perusterveydenhuolto ja etä- ja digipalvelut
  4. Mielenterveys- ja päihdepalvelut
  5. Erikoissairaanhoito
  6. Turvallisuusjohtaminen

Lue lisää asiakas- ja potilasturvallisuuskeskuksen sivuilta strategian valmistelusta ja työpajoista (linkki avautuu uuteen ikkunaan Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskuksen sivuille). Asiakkaiden, omaisten ja sosiaalihuollon ammattilaisten äänellä on merkitystä. ISOsta osallistutaan strategian valmistelutyöhön, tulethan sinäkin mukaan!